Saturday, June 20, 2015

Polish Peoples' Army (LWP) Panzerfaust gunner, Kołobrzeg (Kolberg) 1945 #1

After a while, some busy times, trips etc. I can get back to painting my LWP troopers, this time I'm working on the Panzerfaust armed trooper. He's wearing a padded jacket over his regular army jacket. I plan to paint the trousers in a lighter khaki shade, quite typical for Polish troops on the Eastern Front. The trooper is armed with a F1 grenade and PPS 43 SMG. Again I replaced the helmet with Miniart offering. As for now the figures will be placed in a display cabinet, later on I plan to build a diorama with them, actually a bigger scene with more figures and some complex urban scenery. 

***

Ostatnimi czasy będąc zajętym innymi sprawami, wyjazdami itp. nie miałem chwili by zasiąść z powrotem  do tematu eLWuPowskich żołnierzy jednak w końcu udało mi się znaleźć moment dla podoficera uzbrojonego w Panzerfaust. Oryginalna figura Stalingradu sama w sobie jest fajna, jeśli chodzi o koncepcję, ale ma nieco drętwą pozę. Przy pomocy Magic Sculpa zmieniłem nieco to i owo, poprawiłem ubytki w odlewie (niestety Stalingrad nie grzeszy jakością odlewów, w zakresie uzbrojenia wszystko praktycznie nadaje się do wymiany, PPS 43 jednak był ok). Głowę ubraną pierwotnie w uszankę przerobiłem dodając hełm z plastiku, chodziło mi m.in. o to by mieć możliwość zaaplikowania na niego kalkomanii piastowskiego orła, w końcu na pozór taki oddziały LWP dla laika wyglądają zupełnie jak Sowieci.. Obecnie maluję figurę, górny korpus jest już prawie gotowy. Pozostaje zmalować spodnie i obuwie. 



No comments:

Post a Comment