Saturday, January 2, 2010

Modelling Summary 2009

Podsumowując rok 2009 muszę przyznać, że okazał się dość owocny, przynajmniej w porównaniu z 2008 kiedy to niewiele rzeczy udało mi się doprowadzić do końca. Oczywiście, zawsze mogłoby być lepiej, wiele nowych pomysłów zacząłem realizować, ale nie starczyło czasu na ich dokończenie, nic jednak nie stoi na przeszkodzie by sfinalizować je w tym roku.

The 2009 is gone so I can make my modelling summary for it. I can call it a good year, pretty fruitfull with completed builds. I have managed to learn some new technics, develop my talents and previously learned tricks. The second important thing is that I started many new projects that I'm hoping to finish soon during this year.

***

W pierwszej połowie roku zakończyłem budowę dwóch winietek figurkowych, a ostatnio jeszcze dodatkowo dwóch figur. Zacząłem też kilka nowych, myślę że dość ciekawych tematów i mam nadzieje, że w najbliższych miesiącach je zrealizuję. Głównie osadzone w epokach historycznych, XVII-XIX wiek.

In the first half of the year I completed two vignettes, the contiunation of the polish noblemen saga and a WW 2 scene from Normandy. For this year I have several new ideas to be brought to life, mostly from XVII-XIX century time period among these again some polish stuff based on books and novels. I'm also going to start sculpting figures from Napoleonic era, this is one of my main goals for this year.



***

W kwestii pojazdów było nawet lepiej niż w tematach figurkowych. Tutaj udało mi się zrealizować cztery projekty. Dla niektórych to za pewne nie wielka cyfra, ale ja jestem z tego wyniku zadowolony. Po pierwsze udało mi się opanować Color Modulation, technikę dającą zupełnie nowe możliwości w tworzeniu efektów malarskich na modelach. To właściwie dzięki temu, jakie możliwości daje, przełamałem w sobie impas i począwszy od Pantery zacząłem próby z jej zastosowaniem.
Z ciekawszych epizodów, udało mi się także opublikować artykuł w czeskim Modelarze. Na 2010 rok przygotowuje nowe artykuły, które jeśli dobrze pójdzie ukażą się jeszcze w pierwszej połowie roku i to nie tylko u Czechów.
To by było w zasadzie na tyle w dużym skrócie.

The AFV - only four finished but it's still more than I managed to complete in 2008. The most important thing for me was to learn the Color Modulation introduced by Adam Wilder. This gives much more possibilites of finishing a model and allows my my artistic ego to be fulfilled completely.
I have also already prepared some new article stuff for 2010 and not just only for czech Modelar. I'll keep you informed.
Thanks for looking and keeping your evergrowing interest with my blog, the numbers speak for themselves, more than 55 000 visits since 2008 and 48 followers until now. That's a realy big deal for me.
Happy 2010!


2 comments:

  1. Hi, nice pictures and nice blog. I like it. Keep doing.
    If you want, you can visit my blog.

    Happy new year!! :)

    ReplyDelete
  2. really nice collection and skills you have! :D
    btw on this post, can i enlarge the picture for a better view?
    come visit my blog too if you have the time..
    thx


    regards
    oki

    ReplyDelete