Thursday, September 10, 2009

Pz IV/70 (A), Part 2 - Paint's on

Jak na razie udało mi się pomalować i wycieniować Zwischenloesunga na kolor piaskowy. Początkowo miałem zamiar wykończyć cały kadłub w kolorze piaskowym, a jedynie zespół armaty wykonać w kamuflażu (który jest widoczny na dostępnych mi zdjęciach), ale...zacząłem mieć pewne wątpliwości. Gergo Szaszko z Węgier skontaktował mnie z Mirko Bayerlem, który jest w posiadaniu większej ilości zdjęć porzuconego Panzera. Okazuje się, że pojazd miał kamuflaż typu ambush, na zdjęciach jest on co prawda ledwo widoczny lecz daje się go dostrzec. Tak więc przebrnąwszy przez etap malowania piaskowej bazy teraz będę przymierzał się do namalowania zielono-brązowych plam.
Malowanie zacząłem od zagruntowania modelu akrylowym czarnym podkładem w sprayu.

I started painting the model with different shades of sand color. It appears that there was a abush camo scheme on the vehicle, a fellow modeller Gergo Szaszko from Hungary contacted me with Mirko Bayerl, who owns more photos of the destroyed column and both of them suggested me that. The vehicle is prepared for further paintjob.


Jak na razie model wycieniowałem piaskowymi odcieniami, wychodząc od mieszanki XF 72 JGDSF Brown i XF 60 Dark yellow, następnie pierwsze rozjaśnienia malując XF 60 zmieszanym z XF 57 Buff. Najintensywniejsze rozjasnienia namalowałem mieszanką XF 57 i XF 55 Deck Tan. Na tym etapie jeszcze nie brałem pod uwagę tego że pojazd może mieć kamuflaż na kadłubie, stąd zacząłem rozjaśniać detale. Lufę dla urozmaicenia pomalowałem na szaro kolorem XF 75. Przyznam się szczerze, że nie mam doświadczenia w malowaniu kamuflaży wielobarwnych i stąd mam pewne obawy by czegoś najzwyczajniej nie zepsuć...

As usual I used tamiya's acrylics, tha first layer was a XF 72 and XF 60 mix. Then I sprayed lighter tones with a mix of XF 60 and XF 57. Finally, for the last layer of highlights I used XF 55 together with XF 57. Tommorow I'm hoping to start painting the green/brown blotches. The barrel was painted in a gray primer color.



Zagruntowane na czarno gąsienice pomalowałem następnie tracks primerem Vallejo, jak zwykle z resztą. Koła natomiast przy użyciu tamiyiowskich XF 57 Buff i XF 55 Deck Tan.

Tracks primered with flat black were then painted with vallejo's tracks primer. The wheels were painted with light shades of buff and deck tan.


2 comments:

  1. Thanks for this SBS Radek!
    It's always a pleasure to follow your builds.
    Regards
    Cedric

    ReplyDelete
  2. Hi Cedric
    Thanks, the pleasure is mine.
    Radek

    ReplyDelete