Thursday, August 6, 2009

Pz IV E in soviet service - Part 4 - Weathering

Kolejna, czwarta część relacji dotyczącej budowy Pz IV obejmuje etap tak zwanego "waetheringu".
Wydech czołgu pomalowałem przy użyciu zestawu farb Vallejo, przeznaczonego do malowania rdzawych efektów. Element ten najpierw pomalowałem kolorem Dark Rust, potem, gdy wysechł, retarderem i na tak przygotowana powierzchnie zacząłem nakładać Light Rust i Dark Rust, uderzając delikatnie pędzlem, maczanym w obydwu kolorach jednocześnie.

Ponadto namalowałem na modelu odpryski farby spod której wyziera oryginalny niemiecki panzergrau.

The fourth part of the sbs depicts mostly the weathering stage. I also rusted the muffler, using Vallejo rust colors. First the muffler was painted with a layer of dark rust and then covered with retarder. The next thing to do was to splash over the wet muffler the Light Rust together with Dark Rust color. The final painting was done with Yellowish Rust.



Dalszym etapem było nałożenie pigmentów. Posłużyłem się tutaj pigmentami firm MIG i Vallejo, dobierając odpowiednie kolory do planowanej, letniej scenerii w której znajdzie się później czołg. Pigmenty Russian Eart, Light Siena, Natural Umber nakładałem na zwilżone terpentyną elementy modelu.

The weathering stage was done with use of MIG and Vallejo pigments. Russian earth, Light Siena and Natural Umber where used. FOr the thinner I used Turpentine. The parts of the model where first wet and then covered with pigments mixed together.


Obecnie model jest już prawie gotowy. Do dodania zostały różne dodatkowe elementy w stylu zapasowych ogniw gąsienic, kanistrów itp. Musze także skończyć malowanie plam oleju i benzyny. W następnej odsłonie powiem także kilka słów o budowie podstawki pod model.

The model is nearly finished, needs still a crew and some stowage. I also have to finish painting the oil/petrol stains. In the next part of the build I will also show the layout of the base.





No comments:

Post a Comment