Saturday, May 2, 2009

US Paras, Vallejo PA series paints

Dzisiaj napiszę trochę o akrylowych farbach, których używam do malowania figur. Ponadto, jeszcze przed ukończeniem pierwszej figur, zacząłem malować drugiego spadochroniarza. Mam zamiar wymienić im jeszcze hełmy na lepiej zdetalowane.
Ad rem:
Tak się składa że mam pełną gamę farb Vallejo Panzer Aces i to o nich zwykle piszę, kiedy wspominam o użyciu akryli Vallejo. Seria ta dedykowana jest specjalnie dla modelarzy budujących pojazdy pancerne, kolory są tak wyselekcjonowane i ponazywane, by nawet najbardziej początkujący modelarz mógł dobrać odpowiednie farby do pomalowania swoich modeli czy figurek. Seria składa się z 48 kolorów.
Do pomalowania spadochroniarzy posłużyłem farbami, przy których wyborze kierowałem się odpowiednim doborem odcieni, zupełnie nie sugerując się nazwami farb.

Today I would like to write a few words about the paints I use. I have the full range of Vallejo Panzer Aces series (48 paints) , which are particullary the same paints as Model Color series, but are especially dedicated for AFV modelers. The selection of colors will satissfy even a begginer modeler, and he will be able to easily pick the right colors he needs (that's why the colors bare useful names).

Jako baza nr 324.

For the base, I use paint no 324:

Do głębokich cieni posłużyłem się nr 324 wymieszanym z czarnym "smołowym" 306:

Paints no 324 and 306 (tar black) were used for the deepest shadows:

Wstępne rozjaśnienia zrobiłem mieszanką farb 324 i 322:

Then I started with the highllights, using a mix of no 324 and a similar, but lighter tone, no 322.

Najintensywniejsze rozjaśnienia zrobiłem przy użyciu mieszanki 322 i szarej bieli 344:

The most intensive highlights were painted with a mix of no 322 and white 344:

Do malowania elementów cielistych Vallejo oferuje w tej serii 3 specjalne kolory, flesh base 341, highlights flesh 342 i shadows flesh 343, ja dodatkowo wspomagam się jeszcze w razie potrzeby dodatkowymi odcieniami brązu, jak chociażby nr 312 (na zdjęciu) czy też kolorem białym:

For painting flesh Vallejo offers special 3 colors in the PA series, flesh base no 341, shadows flesh no 343 and hifglights flesh no 342. I also use other colors when needed, for example white or different shades of brown.

No comments:

Post a Comment