Thursday, May 14, 2009

US Paras, FINISHED

W ciągu ostatnich kilku dni udało mi się zakończyć pracę nad winietką. Przedstawiam efekt finalny, oraz dodatkową drugą część sbs-a dotyczącego wykonywania podstawki. Zapraszam do oglądania. Przy okazji zmieniłem interfejs bloga na bardziej wiosenny.

Through the last several days I've managed to finish the scene. I also attach the second part of the sbs - how the water was made. Comments and criticism most welcome.








Na początek wyrównałem teren pod rzekę przy pomocy szpachli i pomalowałem dno mieszanką czerni smołowej i khaki:

First a layer of putty was applied and then painted with acrylics (tar black + khaki green).


Następnie położyłem pierwszą warstwę akrylu z tą samą domieszką farb jakiej użyłem do pomalowania podłoża:

Second thing was to apply a layer of still water with the previously used colors added.

Kolejna nałożyłem warstwę still water zabarwioną kolorem khaki. Dzięki tym zabiegom uzyskałem gładką połyskliwą powierzchnię.

Then a second, lighter layer of still water was applied (khaki green color). This gave a flat, shiny surface. The next step was to add some waves to the river.


Kolejno w celu zrobienia fal posłużyłem się pasta Water Effect. Po nałożeniu pasta jest biała, jednakże po zupełnym wyschnięciu traci tę barwę i robi się przezroczysta, lecz lekko mętna.

The waves were created using Water Effect paste. It has white color when applied directly on the surface, but when it dries it becomes transparent.



5 comments:

  1. Dear Radek,
    I like to congratulate you for your work, is really outstanding, the layout, the figures, the water.
    I really like it.
    Congratulations.
    Best Regards

    ReplyDelete
  2. Radek! Congratulation! Excellent work!
    cheers
    Oliver Kovacs

    ReplyDelete
  3. Hello
    Joaquin and Oliver, thanks both of you. I'm very happy you like this piece.

    Radek

    ReplyDelete
  4. Hi Radek

    Congrats on the finished piece. Great stuff on the water effects.

    I replied your email you sent a few weeks ago.
    Sorry on the late reply

    Keep in touch

    Julian

    ReplyDelete
  5. Hi Julian
    Got your email, I'll write to you in the evening.
    Thanks for commenting on this one.
    I'm glad you like it.

    Radek

    ReplyDelete