Wednesday, May 6, 2009

US Paras, Base sbs

Korzystając z tego, że mam akurat jeszcze trochę wolnego czasu, postanowiłem przygotować małe "krok po kroku", by przybliżyć jakimi technikami i materiałami posługuję się przy wykonywaniu swoich dioram i winietek. Zapraszam do oglądania.

Na początek wymieszałem pigmenty z nowej serii Vallejo, chciałem uzyskać kolor pasujący do wiejskiej, zapylonej drogi.

Still having some time off, I decided to make a sbs how I make the goundwork for my vignettes and dioramas.
First I started with the pigments, I use the new Vallejo range. I mixed a color that would fit for a dusty, country road (the main color is light siena).

Następnie nałożyłem pigmenty na drogę i zbocze nasypu:

These were applied to the base:


Potem, utrwaliłem całość przy pomocy terpentyny balsamicznej dla plastyków. Proces wysuszania pigmentu wspomogłem przy pomocy suszarki do włosów.

And fixed with artistic turpentine:

Droga wstępnie gotowa:

The effect:

W następnej kolejności, przygotowałem materiały do wykonania roślinności, a mianowicie trawę antystatyczną Fallera i Heki, wysuszone korzenie drzew, kwiaty kopru, które moim zdaniem świetnie sprawdzają się jako imitacja drobnych kwiatów na dioramach, używałem już ich z resztą podczas prac nad winietką z Pana Tadeusza, dodatkowo przygotowałem jeszcze długa trawę, pochodzącą z bukietu kwiatów, a stanowiąca w nim element ozdobny. Do przyklejania roślinności do podłoża używam kleju do drewna zmieszanego z wodą.

Next I prepared mysel a bunch of goodies useful for creating foliage i.e. dryed roots, dill flowers, long grass, antistatic grass from Heki and Faller, and ofcourse wood glue...

Następnie nałożyłem rozwodniony klej na podstawkę...

...which I mix with water and then apply to the base:


...i przy pomocy mojej wielozadaniowej pincety przystąpiłem do nakładania trawy.

After doing this I started attaching grass:

Kolejny etap stanowiło pomalowanie trawy przy pomocy aerografu. By nadać winietce pogodny, letni charakter wybrałem żywy, intensywny kolor zielony sz gamy farb Vallejo Air.

And then using my airbrush and Vallejo Air green color I painted the grass to give it a fres, summery look:


W tym momencie przydatne okazały się wspominane wcześniej, suszone kwiaty kopru, których użyłem do urozmaicenia trawnika i zapełnienia przestrzeni.

For adding more variety to the base I attached dill flowers, which are in my opinion perfect for diorama modeling:


Wysuszony koszyczek wygląda tak:


Close-up of the dryed flowers:


Brzeg rzeki postanowiłem wypełnić roślinnością, zacząłem kleić pojedyncze źdźbła...

At last I started attaching some long grass to the river bank:


Na dzień dzisiejszy to tyle. Mam nadzieje, że ten artykuł okaże się co nieco pomocny i przybliży różne kwestie związane z zastosowanie niektórych mediów i materiałów. Częśc druga niebawem.

That's it for today. i post the second part of this sbs in a few days. Hope this will be useful. Thanks for looking.

No comments:

Post a Comment