Friday, April 10, 2009

US Paras, June 1944, #4

Dzisiaj krótka relacja z postępów w pracy nad tematem, który skończyłem rzeźbić jeszcze w zeszłym roku. Wiele już czasu upłynęło od ostatniej aktualizacji w tym temacie. Postanowiłem coś z tym zrobić i dlatego dzisiaj pierwszy etap malarski - podkład.

I have started this thread last year, and the sculpting stage was finished in november. Since then I haven't done anything with this vignette, but having some time off from writing my diploma essay I decided to focus on finishing this project.

Figurki pomalowałem na razie farbą Vallejo Panzer Aces no 302, uznałem że ciemny brąz lepiej sprawdzi się jako podkład dla beżowo-musztardowych mudnurów spadochroniarskich:

The figures were painted with Vallejo Panzer Aces no 302 color, a dark/chocolate brown color; I think it will suit better as a primer for the quasi beige color of the paratrooper uniforms:

Podstawke natomiast najpierw zabezpieczyłęm czarnym matowym sprayem, a następnie zabrałem się za malowanie mostku, jako podkład użyłem znowu Vallejo:

For the base primer I used a flat black spray. The next step was applying a layer of vallejo grey basecoat to the bridge:

No comments:

Post a Comment