Friday, January 9, 2009

Sculpting Materials #1

Pomyślałem ostatnio, że chyba warto będzie zaprezentować kilka postów dotyczących materiałów rzeźbiarskich i narzędzi, które używam. Dzisiaj zatem pierwsza część realizacji tego zamiaru - materiały rzeźbiarskie, które stosuję do wykonywania swoich rzeźb.
Na początek Chavant Autostyle Light Clay:
Ten produkt firmy Chavant bardzo mi przypadł do gustu, ostatnio nawet, w związku z paroma nowymi pomysłami, które zamierzam zrealizować, zamówiłem kolejną porcję tego materiału. Jeśli chodzi o jego własciwości, to przede wszystkim charakteryzuje się tym, że działanie powietrza nie powoduje jego wysychania, tak jak w przypadku zwykłej gliny. Dzięki temu, mamy w zasadzie nieograniczony czas działania. Gdy podda się go obróbce termicznej robi się bardziej miękki, a w temperaturze 80 stopni przechodzi w postać płynną. Pojemniki w których jest sprzedawany (te prezentowane na zdjęciach zawierają porcje 0.45 kg) można używac w mikrofalówce, dzięki czemu szybciej uzyskać odpowiednia miekkość materiału). Ponadto charakteryzuje się także dobrym odtwarzaniem detali. Jest tez dość wydajny. To w zasadzie na tyle.




NSP natomiast jest rodzajem bezsiarkowje plasteliny. W Polsce najmniejsze dostępne porcje to 4.5 kg. Podobnie jak Autostyle ta masa nie wysycha, można ją dowolnie obrabiać, aż do uzyskania pożądanych kształtów. Mnie szczerze mówiąc, ze względu na swoją miekkość nie przypadła do gustu. Generalnie używam jej do wykonywania popiersi w skalach 1/4 i większych.

Super Sculpey jest natomiast moim ostatnim nabytkiem. Nie miałem jeszcze z nim do tej pory styczności, jednakże z tego co zasłyszałem od kolegów którzy z niego wykonywali rzeźby, bardzo dobrze się sprawdza w skalach typowo modelarskich (1/9 chociażby). Niebawem mam nadzieje zaprezentować wątek z jakimś nowym popiersiem wykonywanym własnie ze Sculpeya.

No comments:

Post a Comment