Tuesday, January 13, 2009

Sculpting Materials #2

Druga część dotycząca materiałów poświęcona będzie masom, które używam do wykonywania figur w skalach 1/35 i 54mm. Na obecną chwilę są ich dwa rodzaje- Magic Sculp i Greenstuff. Kiedyś używałem jeszcze Miliputa Gray i White, ale szczerze mówiąc bardziej do gustu przypadł mi MS.

Magic Sculp:



Jest masa dwuskładnikową (biała żywica plus szary utwardzacz), wspaniale nadaje się do wykonywania większych elementów jak i drobnych detali. Daje się rozwałkowywać na bardzo cienkie warstwy. Można go gładzić pędzlem zamoczonym w wodzie bądź oleju. Co do możliwości jego zastosowania i tego jak się sprawdza w pracy, to wystarczy przejrzeć zdjęcia figurek które do tej pory tu prezentowałem, wszystkie są wykonane głównie z Magica, a zdjęcia powinny byc najlepszym opisem. Magic jest u nas dostępny w 3 rodzajach opakowań - 100 g, 300 g i 1 kg.

Greenstuff:


Greenstuff jest takze masą dwuskładnikową, z tym że występuje w innej formie niż MS, jego porcje sprzedawane sa w żółto-zielonych paskach. Właściwości ma nieco odmienne od Magica, jest bardziej elastyczny, wytrzymały, dobry do wykonywania cienkich wałków, plecionych detali itp.,Podobnie jak MS także daje się dobrze rozwałkowywać. Ja Greena używam głównie jako dodatek, chociaż takze wykonuje z niego poszczególne elementy. Przeważnie jednakmieszam go z MSem. Tak wymieszana masa zyskuje miękkość Magica, i elastycznosc i wytrzymałośc na rozciaganie Greena. Greenstuff świetnie nadaje się do wykonywania z niego faktury włosów, futra zwierzęcego itp. Greenstuff używany w połączeniu z Magiciem, jest bardzo wydajny, moja rolka 36 calowa, zużyta dopiero mniej więcej w połowie, służy mi już dobrych pare lat i wciąz zachowuje swoje właściwosci.

No comments:

Post a Comment