Thursday, January 29, 2009

Nie masz zgody... -"Pan Tadeusz", księga II - Zamek, 1811

Choć ostatnio nie miałem zbyt wiele czasu na nic innego po za nauką na egzaminy, to jednak udało mi się podgonić prace z nowym tematem. Zacząłem go jeszcze w zeszłym roku, kiedy to w październiku udało mi się zakończyć prace nad pierwszą winietką z "Pana Tadeusza". W zasadzie zaraz po tym wziąłem się za kolejny temat zainspirowany ilustracjami do tego dzieła. Tym razem mój wybór padł na początkowe rozdziały książki, dokładniej rzez biorąc II księgę, w której Gerwazy opowiada Hrabiemu dzieje swego pana, stolnika Horeszki. Kiedy tylko zobaczyłem te ilustrację, po prostu wiedziałem, że to będzie następny temat jaki podejmę. Z resztą zobaczcie sami:

The old servant tells his tale...

Lately I've been really busy learning for exams at my university, but now I can relax and get back to the hobby. The scene I want to show today was started pretty long time ago, in october 2008, just after the finish of my first Pan Tadeusz vignette. I wanted to create a cycle depicting this beautiful book and this is the continuation. This time I picked a theme from the very beggining of the book,- chapter II. The old servant tells his tale, about his , killed more than 20 years earlier,master magnate, who once owned the castle and was a fine person, reputated by the whole vicinity.

Skan ilustracji pochodzącej z "Pana Tadeusza" , Wydawnictwo "Książka i Wiedza", Warszawa 1986

Teraz słów kilka o samej budowie scenki. Do wykonania figur, jak zwykle posłużył mi Magic Sculp i Greenstuff. Użyłem także żywicznych odlewów głów, które potem odpowiednio przerobiłem.
Budynek wykonałem z plastikowych płytek, białego miliputa, fakturę tynku wykonałem ze szpachli modelarskiej. Kamienna posadzka wykonana jest z gipsu i białego miliputa.
Figura Gerwazego jest już gotowa do malowania. Skończenia wymaga jeszcze Hrabia no i sama podstawka. Teraz, będąc już po sesji mogę się poświęcić zupełnie skończeniu tej sceny. Następna aktualizacja już niebawem. Zapraszam do oglądania.

To create the base's floor I used plaster and white miliput. As for the building I used plastic card, miliput white and modelling putty for making the texture of the upper walls of the castle wall. There's still lots to do, but the figure in the foreground is ready to be painted. A new update will follow shortly.
I have added a new gallery in the sidebar, feel free to visit it. It will be updated systematically.





Przy okazji w panelu bocznym dodałem nową Galerię, którą będę systematycznie uzupełniał.

No comments:

Post a Comment