Monday, November 10, 2008

US Paras, Normandy, June 1944 #3

Postanowiłem nieco oderwać się od tematu Gnoma, kilkudniowa przerwa dobrze mi zrobi, dzięki temu będę mógł spojrzeć na ten projekt z perspektywy czasu i wychwycić błędy do poprawki. Z resztą zawsze dobrze, mieć w zanadrzu coś innego do roboty, przynajmniej nie jest wtedy nudno. Wróciłem zatem do tematu amerykańskich spadochroniarzy, co więcej udało mi się już prawie skończyć rzeźbić figury. Przed szlifowaniem i polerowaniem muszę wykonać jeszcze pozostała część detali. Przy tej okazji zagruntowałem także podstawkę (posłużyła mi do tego rozcieńczona szpachlówka modelarska). Czas najwyższy wziąć się za malowanie, ale o tym następnym razem.

I thought that I'll have a short break from the Gnome theme, and get back to US Paras. This will do good, taking some time off give the opportunity to start it again eager (at least it works in my case :) ). I have managed to nearly complete the sculpting stage. Now before proceeding to painting I have to finish some details and then polish them using sandpaper and steelwool (000 size). The groundwork was covered with a primer made of thinned modelling putty.




2 comments:

  1. Hi Radek!

    Wow!! Needless to say I'm blown away by your masterful sculpts. Excellent work - paratroopers and the Gnome. Thanks for sharing my friend.

    You put me to shame with your recent showings. I deserve a slap in my face... work is taking a toll on my model progress. I need to buck up and finish what's on my workbench for too long... Talk to you soon.

    Cheers
    Julian

    ReplyDelete
  2. Hey Julian
    Thanks man for your such kind words. I started many different projects some time ago and now I'm nearing to finish them all so expect many new topics before the years end :]
    Hope you'll manage to find time to finish your Hetzer too.

    Radek

    ReplyDelete