Sunday, October 19, 2008

Jesienny melanż, olej 40x32cm

Na dzisiejszy wieczór przygotowałem coś zupełnie innego niż zwykle. Postanowiłem w dalszym ciągu eksperymentować z farbami olejnymi i tym razem wykonać obraz techniką mniej konwencjonalną. Jako narzędzie wybrałem po prostu palce. Całość postanowiłem utrzymać w tonacji jesiennej, czerwono-rudo-złotej. Praca nad tym płótnem poszła mi dość szybko, poświęciłem na to raptem kilka wieczorów. Muszę przyznać, że była to miła odskocznia od stosowania bardziej normalnych metod i form. Obraz w zasadzie nie przedstawia niczego konkretnego, ale współczesne malarstwo spełnia przecież też role dekoracyjną. Można by pokusić się o poszukiwanie jakiś głębszych pobudek działania, ale w tym przypadku chodziło mi głównie o zabawę i tak ten obrazek traktuję (przy okazji dobrze wpisuję się w nowoczesny nurt przerostu formy nad treścią : ) ).

This evening's posting concerns my latest oil painting creation. The title is "Autumn melange" because of the colours used in this piece and the techinc I used here. The main purpose for me creating this painting was to throw aside normal methods of painting and to have pure fun during the process. I used only my fingers to paint it. The texture is thick and cloddy. Painting the whole thing took me just several evenings (actually 3). I think that modern art has to above all fulfill trhe demands of decoration. Enjoy.

No comments:

Post a Comment