Tuesday, August 12, 2008

"Pan Tadeusz", #5

W przerwach prac nad figurami, zabrałem się powoli za malowanie podstawki. Na razie wycieniowałem budynek i wymalowałem podłożę, ławkę i okiennice. Do malowania używam głownie artystycznych farb olejnych, ale tez akrylowych Vallejo (często jako sam podkład pod oleje). Podłoże przed malowanie pokryłem jeszcze rozrzedzoną szpachlą modelarską w celu zapewnienia farbie lepszą przyczepność.

I started painting the base and the building. Mostly I use artistic oils but also Vallejo acrylics (they are very good for priming too). I have covered the groundwork with a layer of thinned modeling putty to get a better surface for the paint. The whole setting looks like this right now.

Boki, tył i wnętrze domku pomalowałem już na czarno:

The sides and the back and also the interior of the house were painted in flat black:


Przy okazji malowania ściany wykonałem też w końcu pokrycie dachowe - gont. Przyznaję że było to dość pracochłonne i nudne zajęcie z tego względu, że każdy element musiałem wykonać osobno. Darowałem sobie liczenie z ilu tych elementów dokładnie się składa. Wygląda to tak przed pomalowaniem podkładem. 3 wieczory pracy:

Besides painting the scene I decided that I must finally make the wooden roof tiles of the roof. I took plastic sheet 0.5mm thick and started to cut the tiles one by one. It was a tedious job but I think that the final effect will be worth the effort. There are around more than 200 tiles there:

Z figurami wygląda to tak, Gerwazy w zasadzie gotowy do malowania, jeszcze tylko pęk kluczy przy lewym boku:

And with the figures, the right one is actually read to get some paint:

Teraz zabieram się za robienie roślinności. Pierwszą rzeczą jaka zrobie będzie nałozenie trawy Heki. Nie jest to bynajmniej taka zwykła trawa statyczna, ta jest nałożona na mikrosiateczke, dzięki czemu mozna odrywac i przyklejać do podłoża całe kępki, tworząc realistyczne kompozycje:

Now I'll be starting working with the grass and bushes. I decided to use a heki product, it allows to creat realistic bunches of grass:



No comments:

Post a Comment