Saturday, May 10, 2008

Niccolo Paganini, 1/4, NSP Chavant

W ramach kontynuacji pokazywania moich, do tej pory ukończonych projektów ,przedstawiam ostatnio wykonane, moje 2. jak dotąd, popiersie. Przedstawia ono znakomitego, by nie powiedzieć genialnego włoskiego skrzypka z przełomu XVIII i XIX wieku - Niccolo Paganiniego. Będąc pod wpływem fascynacji jego niesamowitą muzyką (przede wszystkim monumentalnym dziełem- "24. Kaprysami") postanowiłem, że spróbuję wykonać jego podobiznę. Najpierw zgromadziłem będący w moim zasiegu materiał ilustracyjny. Wzorowałem się przede wszystkim na krążącyh po sieci opisach jego dość charakterystycznej fizjonomii, ilustracjach, jak chociażby na tej, przedstawiającej artystę w młodości:

Continuing presentation of my previous works I would like to show a bust made in 1/4 scale, showing Italian genius violinist -Niccolo Paganini (1786-1840). Being amazed by his music I decided to make a bust showing him in his middle age. I'd managed to find some illustrations showing Paganini, like this one made by Jean A.D. Ingres, shown here, in his early life.

Przystąpiłem zatem do prac, by w końcu osiągnąć taki efekt:
This is the result of my work:

Popiersie wykonane jest w skali 1/4. To co udało mi się osiagnać, uznalem za satysfakcjonujący efekt. Myślę, że była to dobra wprawka przed nowymi, podobnymi tematami.
Radek

No comments:

Post a Comment